Nie jest tajemnicą, że to Internet rządzi dziś światem handlu. Większość młodych ludzi – i nie tylko młodych – woli zamawiać ubrania, meble, dodatki do mieszkania, jedzenie dla zwierząt i inne rzeczy przez Internet niż chodzić fizycznie po sklepie. Kupowanie przez Internet jest szybkie i wygodne. Dlatego marketing internetowy to podstawa dla biznesu.
Marketing internetowy ma kluczową rolę
W Polsce funkcjonuje ponad 57,9 tysiąca sklepów internetowych. Liczba ta rośnie z każdym kwartałem. Pandemia w szczególny sposób unaoczniła, dlaczego biznes w Internecie jest skuteczny. Kiedy wszystko było zamknięte, sprzedaż internetowa kwitła. Poza tym, jak powiedzieliśmy już we wstępie, nie potrzeba statystyk, by wiedzieć, że w sieci spędzamy dużą część swojego czasu. Ludzie dziś są zabiegani. Łatwiej im poszukać czegoś w Internecie niż tracić czas na fizyczne chodzenie po sklepie. Dzięki urządzeniom mobilnym i e-sklepom mogą dokonywać zakupów jadąc komunikacją miejską do pracy, siedząc na przerwie, czy relaksując się późnym wieczorem na kanapie. Ale posiadanie sklepu internetowego to jedno. Niezwykle ważny jest również marketing internetowy, który może przybrać różne formy.
Pozycjonowanie, Google, Ads, social media
Marketing internetowy to miedzy innymi pozycjonowanie strony internetowej, czy sklepu. Na czym polega? Profesjonalne pozycjonowanie to działania on-site i off-site. Owocują napływem konsumentów z różnych stron, nie tylko bezpośrednio z Google. Bardzo efektowne są kampanie GoogleAds i kampanie reklamowe Facebook Ads. Czym są Facebook Ads? To treści sponsorowane, za które się płaci. Wyświetlają się na tej platformie społecznościowej. Są eksponowane użytkownikom jako reklamy lub informacje o interakcjach innych użytkowników w postaci polubień, a także komentarzy. Co najważniejsze, są dopasowane do zainteresowań grupy docelowej. Google Ads działają to reklamy wyświetlające się w wyszukiwarce Google. Wracając do Facebooka, to social media są dziś niezwykle ważne dla biznesu. Wielu przedsiębiorców zdobyło popularność i zaufanie klientów właśnie dzięki relacjom i postom w mediach społecznościowych.