//
czytasz właśnie...

Gorzów Wielkopolski

Bojkotujmy „Play” i „Intermarche”

Gorzowski bojkot play oraz intermarche

Gorzowski bojkot play oraz intermarche

Od pewnego czasu w różnych telewizjach emitowany jest spot reklamowy sieci komórkowej „Play”. Właścicielem spółki UMTS-P4 „Play” są dwaj udziałowcy: ”Novator”(49,7%) Islandczyka Thora Bjorgólsona i Tollerton (50,3%) Greka Panosa Germanosa. Medialną twarzą reklamy jest Kuba Wojewódzki. Ten celebryta, który w marcu 2008 r. wraz z Krzysztofem Stelmaszczykiem i Markiem Raczkowskim, w programie telewizji TVN, wtykali biało-czerwone mini flagi w psie odchody. Za tą profanację TVN prawomocnym wyrokiem została skazana na zapłacenie kary 470 tys. złotych.

Inną firmą, która nie szanuje polskich uczuć jest Grupa Muszkieterów, prowadząca min. franczyzową sieć sklepów „Intermarche”. Jest ona zarządzana przez ITM Enterprises z siedzibą w Bondoufle we Francji. Grupa na czas świąteczny wystąpiła z hasłem reklamowym „WielkaMOC okazji”. Niby nic wielkiego, zmiana tylko jednej litery z „n” na „m”, ale jaka łatwość przejścia z sacrum w profanum. Dla każdego Polaka słowa Wielkanoc to określenie najważniejszego wydarzenia w dziejach świata, przypominającego mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pana Jezusa.

Obie firmy robią interesy w Polsce, czy jednak pojmowanie wrażliwości polskiej jest ustawione na odpowiednim poziomie? We Francji Muszkieterowie, aby przypodobać się muzułmanom, usunęli znak krzyża z logo firmowego „Intermarche”. Okazali wrażliwość na uczucia religijne wyznawców Allaha.

Jednak u nas odnieśli się arogancko do naszej tradycji. Polacy nie muszą być bezbronni i obojętni. Można bojkotować obie firmy. Jak skuteczny jest bojkot konsumencki pokazują Amerykanie w USA.Tam firmy dziesięć razy zastanowią się nad każdą kampanią reklamową, aby przypadkiem nie narazić się jakiejś grupie narodowościowej czy wyznaniowej. Gdy ogłoszono bojkot firm sponsorujących kliniki aborcyjne, reakcja była natychmiastowa.

Stosujmy tą samą broń. Z usług „Play” i „Intermarche” nie korzystajmy, aż do zmiany polityki reklamowej.

Mirosław Raiter

Discussion

3 Responses to “Bojkotujmy „Play” i „Intermarche””

  1. Panie Rafale, łatwo mówic o bojkocie sieci komórkowej…ale w jakiej sieci ma Pan telefon? w niemieckiej T-mobile, czy w innej z polaczkowego kartelu? a jesli Pańska sieć wpadnie na pomysł reklamowania jakichś diabelskich pomysłów typu eutanazja przed 67 rokiem życia? :( raczej radzę wszystkim czytelnikom portalu zajrzeć do źródeł globalizacji… i polaczkowatego pomysłu na kartel telekomunikacyjny…to samo dotyczy sieci handlu detalicznego…wiecie co dzieje w styczniu w tesco czy w lidlu…wystawiajają specjalne puszki na datki dla jurka owsika (owsika, tak to poprawna pisownia)…uważam że problemu nie załatwi bojkot tego operatora czy tamtej sieci marketów…społeczeństwo musi stać się Narodem…MUSI!!!, powtarzam!!!!

    Posted by KuKluxKlan_SA | 3 kwietnia 2012, 18:19
  2. O bojkocie konsumenckim pisał Erich Fromm w „Mieć czy Być”. Gdyby istaniała w Polsce edukacja, zamiast formatowania lemingów, pewnie ta forma wpływu stałaby się popularna. A to, mogłoby oznaczać większą władzę niż śmieszne prawo wyborcze. Do tego bezpieczniackie watahy, wespół z lichwiarską międzynarodówką nie mogą dopuścić.

    Posted by admin | 13 kwietnia 2012, 19:09
  3. To jakieś żarty zapewne ze strony Pana Reitara. Panie szanowny dlaczego bojkotować Intermarche a nie bojkotować tego co najgorsze dla Polski, Biedronki ? Czyżby dla tego, że właśnie tam robi Pan zakupy ?

    Posted by Bujany | 14 czerwca 2013, 12:56

Post a Comment